Season 15

Game news and forum updates
User avatar
adamo68
Pit Knight
100 | 52
Common Love Badge
Earned over 20 cookies
Common Supporter Badge
Donated 1 time
EarthBounder wrote:D3 ideas in MXL. I feel dirty, and I like it. :flip:


If we are going to take from D3 this is one element that would be a great fit in my opinion.

Also it would be incredible if MXL and Sigma would get rid of the click (to pick up) -> drag -> click (today drop) with items in your inventory, cube and stash. D2 already has the logic to put items we pick up off the ground or purchase in stores to open slots. Being able to steal from D3 and be able to Right Click on an item in your inventory and have it jump to your stash if your stash is open. The same can be said for when your Cube is open, or when you have the store open. The only conflict that comes to mind is currently Right Click will use consumables and open your Cube; so maybe it would need to be Shift+Right Click.

Stash to Inventory:
Image

Image

Inventory to Cube:
Image

Image

Inventory to Vendor:

Image

Image

What do yall think? This would be a great quality of life and user experience improvement in my eyes!
User avatar
Aero
Talic
6692 | 233
Great Posting Badge
Posted over 2.500 messages
Great Popularity Badge
Has a thread with over 50.000 views
Great Love Badge
Earned over 100 cookies
Great Supporter Badge
Donated 5 times
Common Showcase Badge
Median XL Broadcaster
Great Guide Badge
Created 3 complete character guides
Common Contribution Badge
Has collaborated to our forums, realms or mod
sell to vendor is already control left click.

The real issue here is that you're using your weapons on the wrong side.
LG_Blitz
Bone Archer
72 | 5
L H wrote:sell to vendor is already control left click.

The real issue here is that you're using your weapons on the wrong side.


Thank god i wasn't the only one who saw that, kinda bothers me in a weird way too lol
User avatar
adamo68
Pit Knight
100 | 52
Common Love Badge
Earned over 20 cookies
Common Supporter Badge
Donated 1 time
LG_Blitz wrote:
L H wrote:sell to vendor is already control left click.

The real issue here is that you're using your weapons on the wrong side.


Thank god i wasn't the only one who saw that, kinda bothers me in a weird way too lol


Haha :P

But back to the quick navigation between inventory, stash, cube and vendors; if the LCtrl function already exists for the Vendors, couldnt we apply it to the other locations?
User avatar
Rishab
Neon Fiend
2009 | 148
Common Posting Badge
Posted over 1.000 messages
Common Popularity Badge
Has a thread with over 10.000 views
Great Love Badge
Earned over 100 cookies
Common Contribution Badge
Has collaborated to our forums, realms or mod
adamo68 wrote:
LG_Blitz wrote:
L H wrote:sell to vendor is already control left click.

The real issue here is that you're using your weapons on the wrong side.


Thank god i wasn't the only one who saw that, kinda bothers me in a weird way too lol


Haha :P

But back to the quick navigation between inventory, stash, cube and vendors; if the LCtrl function already exists for the Vendors, couldnt we apply it to the other locations?

we did talked about it and it seems like the method we would have to use to apply this QoL feature will be a work-around and would lead to even more bigger problems. It will however be implemented in sigma.
New Bestiary(WIP)| Useful BBcodes| Extended Gamelist | Community Project: Median Wiki | ingame Questlog
Be the change you want to see in this community.
- Gandhi
User avatar
adamo68
Pit Knight
100 | 52
Common Love Badge
Earned over 20 cookies
Common Supporter Badge
Donated 1 time
Rishab wrote:
adamo68 wrote:
LG_Blitz wrote:
L H wrote:sell to vendor is already control left click.

The real issue here is that you're using your weapons on the wrong side.


Thank god i wasn't the only one who saw that, kinda bothers me in a weird way too lol


Haha :P

But back to the quick navigation between inventory, stash, cube and vendors; if the LCtrl function already exists for the Vendors, couldnt we apply it to the other locations?

we did talked about it and it seems like the method we would have to use to apply this QoL feature will be a work-around and would lead to even more bigger problems. It will however be implemented in sigma.


Knowing that it is on the docket is great. Thanks Rishab!
User avatar
tonix
Stone Warrior
32 | 2
:thumb: :thumb:
User avatar
aahz
Demon
275 | 130
Great Love Badge
Earned over 100 cookies
Common Supporter Badge
Donated 1 time
Great Contribution Badge
Is an active forum collaborator / developer
Season 15 stats:
Image

season history (lvl 120+):
Image
User avatar
Fumbles
Tantrum changes fan
1608 | 166
Common Posting Badge
Posted over 1.000 messages
Common Popularity Badge
Has a thread with over 10.000 views
Great Love Badge
Earned over 100 cookies
Common Guide Badge
Created a complete character guide
Common Contribution Badge
Has collaborated to our forums, realms or mod
Was waiting to see this, thx Aahz!