Myxir wrote:whiteagle76 wrote:Jeżeli uważacie, że ktoś kto gra od jakiegoś czasu zrozumie ten poradnik to jesteście w błędzie. Po dwudziestu latach postanowiłem przypomnieć sobie diablo bo to jedna z lepszych gier w jakie grałem i większości z tego poradnika nie kumam, chociaż by to SU/SSU/SSSU = 10/3/1; i jest zalezna od:
a) szybkosci ubicia celu. Co to jest ssu itp.
Ludzie jak robicie poradnik to opisujcie konkretnie co i jak, tak żeby laik zrozumiał a nie na skróty lecicie. Nie wszyscy są tak obeznani jak wy
Pozdrawiam
Ten poradnik już od dawna jest nieaktualny

SU to sacred unique, SSU to super sacred unique, a SSSU to super super sacred unique, każde dodatkowe S zazwyczaj powoduje, że jest to lepszy przedmiot od swojego poprzednika. Teraz w większości przypadków są SU i SSU, SSSU jest niewiele. 10/3/1 to były proporcje wypadnięcia SU/SSU/SSSU. A że przedmiot jest uzależniony od szybkosci zabicia celu to 1 raz takie coś słyszę, nie wiem skąd to info było ^.^
@Myxir , jak przystało na mistrza alchemii pewnie świetnie wie iż diablo tkwi w szczegółach

i poradnik, który popełniłem byłem powstał w czasach piastowania Median XL: Ultimative XVI lub lepiej( ale na pewno przed MXL 1.3 - dla przypomnienia, to była istniejąca 3-4 ladder-y wersja pomiędzy Ultimative a Sigmą) . MXL: Sigma usunęła większość z tych receptur, pvp i kilka innych spraw a za moje miłe i uprzejme pytanie w jakim celu wprowadzono niektóre zmiany mam ban-a do 2024 roku. Kto pyta nie błądzi, ale warto mieć na uwadze by nie pytać na forum kolektywnym o pewne sprawy
Tutaj czuj się jak u siebie w domu.
A że przedmiot jest uzależniony od szybkosci zabicia celu to 1 raz takie coś słyszę, nie wiem skąd to info było ^.^
Sam byłem przed laty tym zaskoczony, ale tak wyjaśnił mi to stary wyjadacz Thrall, którego już dzisiaj z nami nie ma, a który miał rację co do swoich poglądów. Podobne poglądy podzielał inny pro-s, Bored, ale afaik także porzucił MXL po wydaniu Sigmy.
Przeprowadziłem testy, z których wynikało iż moja zabójczyni wyspecjalizowana w zdejmowaniu celów w mniej niż sekundę osiągnęła lepszy drop bardzo rzadkich unikatów niż druid wyposażony w ekwipunek dający 800% mf + . Wedle mojej wiedzy, którą musisz obecnie uwzględnić jako, być może, nieaktualną, w tamtych czasach Magic Find( w/ w ,, mf" ) powodował wzrost Tier-u przedmiotów oraz zwiększał ilość przedmiotów magicznych, rare itd. Rzeczywiście, po testach, jakie przeprowadziłem zarówno w tamtych czasach, jak i obecnie, grając z kumplami via TCP/ IP, wysoki mf powoduje że mapa pokryta jest tonami przedmiotów magicznych, rzadkich i nierzadko też unikatowych - jednak w dalszym ciągu to moja assa wiedzie prym w kategorii dropu najlepszych unikatów. Wnioskuję więc na podstawie lat gry w ten mod iż porady Kolegów z Sin War nie były błędne. Potwierdzam że tak to właśnie działa( ło) .
Jak jest teraz? Nie wiem. Kilka razy usiłowałem zagrać w Sigmę, ale dla mnie ten mod jest strasznie nie-grywalny. W pierwszym sezonie wszystkich nas krew zalała gdy zorientowaliśmy się że wyczekiwany mod polegać miał na męczarni niekończącego exp-ienia. Może i spłynęłoby to po mnie, gdyby nie lvl-based area restrictions, które uniemożliwiały wejście na uberquest-y - a dla mnie są one kwintesencją mediana i nie widziałem powodu by w ich imię marnować cały swój wolny czas na bicie poziomów( wyjaśnienie: kiedyś nie było z tym problemu bo na każdym poziomie doświadczenia możliwe było wejście do każdej lokacji w grze) .
Później próbowałem kilka razy, w innych sezonach, sprawdzić moje siły, ale odbijałem się od absurdalnej dynamiki gry( wyjaśnienie: kiedyś Median był szybszy i grało się bardziej dynamicznie imho, co zostało zatracone przez straszną redukcję tempa gry) , która podobno miała stworzyć środowisko wolne od lagów i one-hitów im towarzyszących - w dalszym ciągu one obowiązują
Także, nie powaliła mnie śmietanka nowego towarzystwa, która potrafi wyjść z gry zanim się przywitasz, nie odpisuje na pw, nie chce robić wspólnie uber-ów( wyjaśnienie: kiedyś na tym polegał ten mod w trybie multiplayer by właśnie w kooperatywnie robić ciężkie ubery i wspólnie uczyć się jak je wykonywać. W tamtych czasach nie było wirtualnych skryptów tekstowych wyświetlanych na ekranie i wszyscy sobie radziliśmy) i generalnie gra nie po to by się dobrze bawić tylko po to by cyt. ,, coś osiągnąć"( cokolwiek to jest

) . Przykre, ale co poradzić?
W mojej ocenie problem dotyczy gospodarowania modem. Modding d2lod w większości przypadków opiera się o pracę autorską jednej osoby oraz ew. wkład koleżeński ziomków - a to komuś napiszę dobry skill a w zamian dostanę poprawioną grafikę plecaka czy skrytki itd. I tak było z MXL, gdy modteam ograniczał się do osoby autora, B. Laz-a, który mod ten był popełnił( dla mnie jeden z najlepszych przykładów softcoding d2lod modding +++) i przez parę lat go udoskonalał. Z uwagi na zmianę zainteresowań( iirc Morrowind) projekt porzucił i przekazał prawa autorskie Marco, który wspólnie z obecną ekipą modem zarządza od lat.
Marco cechuje dociekliwość i tym wyróżniał się na forum moderskim. Na pewno posiada zmysł do implementowania osiągnięć z innych modów, ale w mojej ocenie brakuje mu naturalnego geniuszu Laza - stąd zmiany, jakie wprowadzał Marco przez wiele lat były obiektem drwin, stawały się inspiracją mem-ów oraz często znikały z moda równie szybko jak się w nim pojawiały.
Dzisiaj rola Marco stała się bardziej ograniczona ponieważ bawiąc się w hardcoding( na tym polega wkład modteam do MXL po czasach Laz-a) jest mocniej uzależniony od pracy innych ludzi( BaseModPlugin, algorytmy obliczeń dla nowych kalkulatorów w mechanice gry itd. ) . I tu pojawia się problem bo przekład idei Laz-a sformułowanej we właściwie pure softcoding, na hardcoding w oparciu o osiągnięcia innych modderów, jest miejscami niewykonalny i wręcz zbędny - to trochę tak, jakby tłumaczyć tłumaczenie na język oryginalnego opracowania: zawsze dojdzie do nieporozumień.
A czas poświęcony na takie zabawy zastępuje czas np. na zarabianie pieniędzy . . .
I tak oto, gdy pojawiło się w czasach Ultimative TG( = trading gold) poznałem graczy, którzy za 1000$ mogli w ciągu godziny dostać konto z postacią wyposażoną w najlepsze itemy w grze, kompletny i zbalansowany build, wszystkie charm-y itd. . . . którą zdejmowałem na pvp w mniej niż sekundę bo nub nie wiedział jak grać i zaczął mnie skarżyć. I najpierw zniknęły z gry( na stałe) itemy, których używałem, później zanikały premie, na których bazowałem, później,, nerfiono" skill-e, których używałem aż w końcu zniknęło samo pvp i 70% poprzedników w Sigmie. A bogatemu, kto zabroni?
Ludzie jak robicie poradnik to opisujcie konkretnie co i jak, tak żeby laik zrozumiał a nie na skróty lecicie. Nie wszyscy są tak obeznani jak wy
Widzisz @Myxir , my kiedyś nie mieliśmy z tym problemu bo każdy z nas grał z dokumentacją w przeglądarce i grą w oknie. Rozumiem jak to jest wdepnąć w Mediana po D2:LoD

ale zrozum że najprościej jest poczytać na spokojnie docs i po dwóch tygodniach zacząć ogarniać o co w modzie chodzi.
Jeżeli kiedyś przytrafi się Tobie pobrać np. MXL Ultimative XVc( imho kwintesencja Ultimative) , do którego link masz tu:
https://www.moddb.com/downloads/median-xl-ultimative-xvc ,
a dokumentację tu:
http://mxl.vn.cz/doc/docs_XVc_2.94_test/MXLU_vXVc_Doc_v2.94/___left.htm ;
wtenczas na pewno zorientujesz się że mój poradnik jest całkiem transparentny i nie raz możesz z niego skorzystać np. w celu zrobienia fajnego przedmiotu.
Korzystając z okazji, zapraszam do przetestowania mojego build-u,
https://forum.median-xl.com/viewtopic.php?t=22496 ,
celem sprawdzenia czy moje urojenia nt. mf są bliższe czy też dalsze od prawdy

Z chęcią przeczytam wówczas słowa krytyki
W razie jakichkolwiek pytań, służę pomocą.
Tymczasem pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę miłej zabawy z MXL!
